Данок на промет на недвижен имот

Стекнувањето на земјиште од страна на компании или промената на акциите во компании кои поседуваат недвижен имот редовно предизвикува данок на промет на недвижности. Ова е данок на правен промет, кој се наплатува при трансфер со или без надомест на домашни недвижности или одредени корпоративни трансакции.

Данокот на промет на недвижности е данок што се наплатува при купување земјиште или одредени корпоративни акции во Австрија.

Колку чини купувањето земјиште? Сè за данокот на промет на недвижности, ослободувања и исклучоци, објаснето на компактен и разбирлив начин.
Изберете посакуван термин сега:Бесплатен првичен разговор

Предмет на оданочување

Данокот на промет на недвижности се наплатува кога домашна недвижност се пренесува во граѓанско-правна смисла. Ова не го вклучува само земјиштето, туку и додатоците трајно поврзани со него.

Од друга страна, подвижните средства како што се:

Трансакции за стекнување

Додека дополнителни факти за стекнување важат за компаниите, како што се промени на акционери или комбинации на акции, други регулативи важат за физичките лица. Повеќе информации за општите трансакции за стекнување може да најдете на нашата страница: Данок на промет на недвижности.

Промена на акционери во компании кои поседуваат недвижен имот

Данокот на промет на недвижности се јавува по § 1 став 3 GrEStG , ако во рок од седум години, најмалку 75% од акциите во компанија што поседува недвижен имот се пренесат на нови акционери. Не е важна една аквизиција. Одлучувачки е процесот со кој овој праг првпат е надминат. Седумгодишниот период започнува повторно да тече од овој момент.

Комбинирање на акции во компании кои поседуваат недвижен имот

Исто така, комбинацијата од најмалку 75% од акциите во партнерство или корпорација што поседува недвижен имот во рацете на купувач или група купувачи подлежи на данок на промет на недвижности. Се брои и директното и индиректното стекнување на акции.

Група купувачи постои ако лица или компании се под единствено управување или доминантен уплив, на пример во корпоративни структури.

Ослободувања од данок

Постојат посебни даночни поволности за претприемачите при пренос на деловни недвижности. Тие се наменети особено за да се олесни преносот на бизниси.

Пренос на бизнис во комерцијални или самовработени дејности

Ослободување во износ од 900.000 € важи за бесплатни и делумно платени трансфери. Ова може да се побара ако:

Ослободувањето мора да се алоцира на пропорционална основа на бесплатниот дел. Дополнително, данокот за овој бесплатен дел е ограничен на 0,5% од вредноста на земјиштето.

Пренос на бизнис во земјоделството и шумарството

Овде, ослободувањето е 365.000 €. Условите во суштина се исти како и за комерцијалните бизниси, при што пренесениот имот мора да остварува земјоделски и шумски приход.

Постапки за консолидација и прераспределба на земјиштето

Нема данок на промет на недвижности при пренос на земјоделско или шумско земјиште во текот на официјално одобрена постапка за консолидација или прераспределба на земјиштето, под услов да има соодветна проценка од земјоделската власт на која е врзан даночниот орган.

Rechtsanwalt Sebastian Riedlmair Sebastian Riedlmair
Harlander & Partner Rechtsanwälte
„Данокот на промет на недвижности често е потценет фактор на трошоци – секој што бара правен совет рано може оптимално да ги искористи ослободувањата и да спречи непотребни трошоци“

Основа за проценка

Висината на данокот на промет на недвижности зависи од таканаречената основа за проценка. Одлучувачко е дали е земјиште на недвижен имот или земјоделско и шумско земјиште. Во основа, истите правила важат за компаниите и приватните лица, со специфични отстапувања за одредени трансакции за стекнување.

Општ принцип

Како по правило, данокот на промет на недвижности се пресметува врз основа на надоместокот, односно вистинската вредност на платениот надомест. Во посебни случаи, како што се бесплатни трансфери или стекнување во рамките на семејството, не надоместокот, туку паушална вредност на земјиштето, стандардната вредност или општата вредност треба да се користат.

Надомест

Надоместокот вклучува сè што купувачот троши за да го добие земјиштето.

Вредност на земјиштето

Вредноста на земјиштето е одлучувачка ако нема или многу мал надоместок.

Унифицирана вредност

За земјоделско и шумско земјиште, не се користи вредноста на земјиштето, туку стандардната вредност.

Општа вредност

Општата вредност треба да се користи како основа за проценка или доброволно ако докажано е помала од вредноста на земјиштето, или задолжително, под услов земјиштето да е дел од имотот на компанија за недвижности, при што второто важи ако имотите не се користат за сопствени деловни цели, туку главно се изнајмуваат или продаваат.

Данок на промет на недвижности и такса за регистрација

Данокот на промет на недвижности е во основа 3,5% од основата за проценка, а за бесплатни трансфери, особено во семејството, се применува скалесто скалесто. Дополнително, се наплатува такса од 1,1% за регистрација во катастарот.

Даночен долг и даночен должник

Даночниот долг се јавува штом ќе се заврши трансакција за стекнување што подлежи на оданочување, на пример со потпишување на договорот за стекнување на акции.

Во случај на промена на акционери, компанијата што поседува недвижен имот сама е даночен должник.
Во случај на комбинација на акции, од друга страна, лицето или групата купувачи во чии раце се комбинираат најмалку 75% од акциите.

Плаќање на данокот на промет на недвижности

Данокот на промет на недвижности се плаќа или со поднесување на даночна пријава или со самопресметка од страна на нотар или адвокат преку FinanzOnline. Во двата случаи, извештајот мора да се достави најдоцна до 15-тиот ден од вториот месец по настанувањето на даночниот долг.

Сертификат за несомненост според § 160 BAO

Даночната канцеларија издава потврда за несоодветност во согласност со § 160 BAO сус. Со ова, даночната канцеларија потврдува дека данокот на промет на недвижности е платен целосно и правилно или дека не се наплатува таков данок.

Оваа потврда е предуслов за катастарскиот суд да го регистрира преносот на сопственоста. Без оваа потврда, катастарската постапка ќе биде прекината.

Вашите предности со адвокатска поддршка

Особено во случај на пренос на деловни недвижности, реструктуирање или пренос на акции, данокот на промет на недвижности е сложена тема со висок ризик. Неточните проценки брзо доведуваат до значителни дополнителни трошоци или дополнителна наплата на данокот. Затоа, прецизната правна поддршка се исплати, и професионално и финансиски.

Изберете посакуван термин сега:Бесплатен првичен разговор

Често поставувани прашања – ЧПП