Данок на подарок
Данок на подарок
Данокот на подарок беше инструмент за оданочување во Австрија со децении, кога имотот беше префрлен бесплатно од едно лице на друго. Требаше да се осигура дека и бесплатните трансфери на пари, недвижен имот или хартии од вредност се оданочуваат. Данокот на подарок беше укинат на 1 август 2008 година. Сепак, и денес постојат важни обврски кои мора да се почитуваат при секој подарок.
Во Австрија повеќе не постои данок на подарок. Сепак, други давачки како што се данокот на пренос на недвижности или законската обврска за пријавување може да станат релевантни.
Укинување на данокот на подарок
Во Австрија, од 2008 година, не се плаќа данок на подарок. Затоа, чистите парични подароци помеѓу родители и деца или помеѓу брачни другари се во основа ослободени од данок. Овој развој ја разликува Австрија од многу други европски земји каде што даноците на подарок сè уште постојат. Сепак, корисниците не смеат да претпостават дека секој трансфер на имот останува „ослободен од данок и без последици“.
Sebastian RiedlmairHarlander & Partner Rechtsanwälte „Внимателното планирање на подароците не само што ги избегнува даночните недостатоци, туку и штити од подоцнежни спорови во семејството.“
Данок на пренос на недвижности при подарување недвижен имот
Штом некој подари недвижен имот, даночната служба наплатува данок на пренос на недвижности и го пресметува според таканаречената вредност на земјиштето.
Даночната служба на тој начин ги евидентира и бесплатните трансфери на имот за даночни цели и, доколку е потребно, дополнително наплатува такси за регистрација во земјишните книги.
Повеќе за данокот на пренос на недвижности прочитајте овде:
Изберете посакуван термин сега:Бесплатен првичен разговорОбврска за пријавување
Обврската за пријавување важи само за подароци меѓу живи, како и за наменски донации меѓу живи (на пример, кога подарокот е врзан за одредена обврска).
Не се опфатени подароците во случај на смрт и трансфери на земјиште. Земјиштето спаѓа под данок на пренос на недвижности, така што постои посебна обврска за пријавување.
Средства што подлежат на пријавување
Обврската за пријавување особено постои за:
- Готовина
- Побарувања на капитал (книшки за штедење, обврзници, заеми)
- Удели во капитални и партнерски друштва (ДОО, АД, ОЈД, КЈД)
- Учество како тивок партнер
- Компании или делови од компании (вклучувајќи земјоделство и шумарство)
- Подвижен имот како што се моторни возила, накит, скапоцени камења, чамци
- Нематеријални средства како што се авторски права, концесии, права на домување и уживање на плодови или ваучери за стоки
Општа обврска за пријавување
Секој што подарува такви средства мора да ги пријави во даночната служба штом вредноста достигне 15.000 евра во рок од пет години.
Зголемен лимит за роднини
Помеѓу блиски роднини (на пример, родители, деца, брачни другари, браќа и сестри, баби и дедовци, внуци, чичковци, тетки, внуци, братучеди, свекор и свекрва, партнери, вклучувајќи ги и нивните деца) лимитот е 50.000 евра годишно.
Пресметката се врши по пар донатор-примател. Неколку подароци од исто лице на исто лице се собираат заедно.
Проценка на подарокот
- Очигледните вредности како што се готовина, акции или книшки за штедење се наведуваат директно.
- Неочигледните вредности (на пример, користени предмети) може да се проценат – не е потребна проценка.
- Дури и за компании или удели во компании, доволна е проценка на фер вредноста, не е потребна проценка на компанијата.
Рокови и процедури
Пријавата мора да се поднесе во рок од три месеци. Релевантно е стекнувањето со кое за првпат се надминува границата на вредноста.
Пријавата во основа се прави преку FinanzOnline (§ 121a BAO).
Исклучоци од обврската за пријавување
Не мора да се пријави секоја донација. Особено се исклучени:
- вообичаени подароци за пригоди (на пример, подароци за роденден или матура до 1.000 евра годишно)
- Мебел за домаќинство, облека и предмети за домаќинството
- Донации за станбени цели помеѓу брачни другари до одредена големина на станот
- Донации на непрофитни организации
Не постои посебна обврска за пријавување за недвижен имот, бидејќи даночната служба автоматски добива информации преку данокот на пренос на недвижности.
Круг на лица кои имаат обврска за пријавување
Следниве лица се обврзани да пријават:
- Донатор и примател на подарок,
- Обременет во случај на наменски донации,
- како и нотари или адвокати, доколку учествуваат во подарокот.
Доволно е едно од обврзаните лица да ја поднесе пријавата навреме, со што се укинува обврската за пријавување на другите.
Санкции за прекршоци
Ако пријавата не е поднесена, може да дојде до префрлање на товарот на докажување: даночната служба тогаш претпоставува дека не станува збор за подарок, а засегнатото лице мора да го докаже спротивното.
Во случај на намерно непријавување, се заканува парична казна до 10% од фер вредноста на подарокот.
Самопријавување во рок од една година по истекот на тримесечниот рок има ослободувачки ефект, доколку пропуштената пријава се надомести.
Peter HarlanderHarlander & Partner Rechtsanwälte „Особено во случај на поголеми трансфери на имот, навременото пријавување е клучно за да се избегнат казни и префрлање на товарот на докажување.“
Вашите предности со адвокатска поддршка
Нашата специјализирана адвокатска канцеларија ги исполнува сите обврски навреме, прецизно ги пресметува даночните импликации и ги изготвува договорите на таков начин што вашите интереси се заштитени на најдобар можен начин. Ве водиме низ целиот процес, од првата анализа до имплементацијата, и се осигураме дека нема да пропуштите никакви рокови или обврски за пријавување.
Изберете посакуван термин сега:Бесплатен првичен разговор